A-orkest

Het A-orkest is het vlaggenschip van de vereniging en bestaat al jaren uit meer dan 50 muzikanten. Het orkest repeteert elke woensdag in het Lindecollege in Wolvega van 19:30 tot 21:45 uur. Naast een stevige repetitie is er ruimte voor een ontspannende pauze en een gezellige derde helft.

Programma

Het programma van het A-orkest wordt jaarlijks vastgesteld door het bestuur en de dirigent. Vaste onderdelen van het jaarprogramma zijn het galaconcert in de tweede helft van het jaar en het verenigingsconcert in de eerste helft van het jaar. Daaromheen worden ieder jaar andere evenementen gepland.

Dirigent
Een van de belangrijkste spelers in een orkest is de dirigent. Hij is de trainer van het orkest en is verantwoordelijk voor de muzikale prestaties. Ronald Slager  vervult deze rol vanaf 1 december 2022 en dit doet hij met veel enthousiasme.

Galaconcert
Het Galaconcert is een concert dat de harmonie al meer dan 20 jaar ieder jaarop het programma heeft staan en wat tot de verbeelding spreekt van heel veel leden. Het is groots opgezet. Een grote concertzaal, met enthousiast publiek jaarlijks bomvol. Ieder jaar is het een verrassing wat De Harmonie weer ten gehore gaat brengen. Er zijn bekende Nederlandse artiesten, klassieke werken, filmmuziek en solistische stukken te horen, vaak uitgevoerd door eigen muzikanten. Kortom: Een top belevenis voor zowel muzikanten als publiek .

Thomas Berge

Solist Maaike Rixt Modderman
(Harmonie)

Jennie Lena

Solist Jannic Akkermans
(Harmonie)

Charly Luske

Verenigingsconcert
Het verenigingsconcert is niet alleen voor het A-orkest. Het is een concert waarin vrijwel alle leden van de vereniging zich laten horen voor een publiek dat vaak bestaat uit vaders, moeders, kinderen, opa’s, oma’s partners, vrienden en vriendinnen. Een warm concert met heel veel gezelligheid, vaak vergezeld met een hapje en een drankje. Kortom: Een goede sfeer met veel muziek en gezelligheid.

Repetities

Het A-orkest repeteert op woensdag van 19.30 tot 21:45, onderbroken door een koffiepauze van ruim een kwartier. Er wordt stevig doorgewerkt in de repetitie die vol geladen wordt met muzikale aanwijzingen, individuele adviezen, her en der een stukje muziek theorie en natuurlijk, niet onbelangrijk, af en toe een humoristisch ontspannend moment. Na de repetitie is het tijd voor een derde helft met een drankje en soms een hapje waar bijna altijd iedereen even blijft plakken om de belevenissen van de week met iemand te bespreken of het even gezellig te maken met een groepje. Onder de jonge leden wordt dit ook wel “The afterparty” genoemd.