Martijn Oostra, de nieuwe dirigent bij De Harmonie

Martijn Oostra (1993) is een veelzijdige muzikant. Hij is dirigent, componist, arrangeur en slagwerkdocent. Op jonge leeftijd begon hij met slagwerklessen bij C.M.V Oranje Bolsward, waar hij zo’n vijftien jaar speelde. Van 2014 tot 2021 gaf hij zelf slagwerklessen en stond hij als dirigent voor het B-slagwerkensemble van de club. In 2011 bereikte hij de finale van de compositiewedstrijd van het Nederlands Blazers Ensemble en won hij de Jong Talentenprijs, die hem compositielessen aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag opleverde. In november 2021 behaalde hij zijn diploma HaFaBra-directie aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen. Momenteel is Martijn dirigent bij verschillende muziekvereniging en ensembles.

Als Harmonie zijn we heel erg blij dat we Martijn als dirigent hebben kunnen aantrekken en we gaan voor een duurzame samenwerking met elkaar.